thatssojossie

Alla inlägg under december 2011

Av Josefine Aronsson - 31 december 2011 01:30

Jag tänkte berätta lite mer ingående om i onsdags, den dagen det verkligen inte var min dag. Började med lite otur på eftermiddagen när jag skulle fika med en kompis och det råkade bli lite fel, av misstag. När jag kommit hem från stan sedan bestämde jag mig för att ha ett Harry Potter maraton då jag hade alla filmer på datorn. Jag sätter på 1an och då märker jag att det är en dubbad version. Jag hatar verkligen dubbade filmer, jag kan bara inte titta på det, stör mig på det så förskräckligt, det ska vara original språket så allt hänger ihop. Så jag tog bort den och fixade en ny, medans jag väntade funderade på den nya så funderade jag på om jag skulle köpa hela Harry Potter boxen med alla filmer istället, medans jag funderade så satte jag tillslut på den första filmen igen efter den var färdig. Vad visade det sig då om inte mer otur för min del. En del av början var borta.


Det var då jag bestämde mig för att beställa boxen från cdon.com, för att det ska gå ännu mer fel, dock började det bra. Jag hade precis fixat klart så att pengarna från mitt konto hade dragits och skulle precis klicka på en länk för att få hela dealen gjord så de skulle få det bekräftat och det var här det gick fel. Precis innan jag hann klicka stängde min dator av sig. Jag lyckades få igång den igen och kollade kontot, pengarna hade dragits men jag hade inte fått någon orderbekräftelse eller på min sida på cdon fanns det inte i min orderhistorik. Bara för att min kära dator bestämde sig för att dö precis vid helt fel tillfälle. Jag fick panik, ville ju inte betala för något jag aldrig kommer få. Dock är cdon så pass säkert och stort, men ändå, det kändes hemskt då pengarna hade dragits. Jag kollade mitt konto flera gånger men pengarna var borta.


Så jag skickade ett meddelande till kundtjänsten varav jag fick svar i torsdags att dem inte hade någon information om att jag köpt boxen, så jag dubbelkollade mitt konto och nu visade sig min tur. Jag hade fått tillbaka mina pengar. En suck av lättnad, jag köpte boxen och denna gång var datorn på min sida och allt gick som det skulle.


Nu längtar jag till nästa vecka så jag kan få mitt maraton, var dessutom hur länge sedan som helst jag såg, iallafall de första filmerna. Den sista såg jag ju på bio strax efter premiären.


 

På bilden är det blu-ray men jag köpte dvd

Av Josefine Aronsson - 30 december 2011 00:00

I lördags var det julafton, först åt vi frukost, sedan tog de lugnt, åt gröt vid 12 tiden och sedan julklapparna. Fick min Iphone 4S, vit självklart. Så då bestod ett par timmar att komma igång med den och jag är sjukt nöjd med den. Jag fick även ett nagellack och en sminkbox och även pringles och lite godis. Sedan gjorde jag äggsallad till julbordet och sedan åt vi. Efter det hade vi familjemys. Och i söndags kom mormor och morfar hem till oss i några timmar.


Har väl inte gjort så mycket under veckan, bara suttit hemma. Med lite undantag att gå upp på stan i onsdags för att träffa Madde, men hon råka försova sig så blev inget. Men köpte ett fodral på HM iallafall, inte så snyggt men något att hänga runt halsen då den jag väntar på är seg på posten och dessutom inte har hängare. I torsdags (igår/idag) så skulle jag träffa Madde då de ej blev något i onsdags men jag mådde inte på topp och behövde spara krafter till kvällen. Klockan 18 begav man sig till Efesos på släktmiddag, dock kunde inte mormor och morfar vara med på grund av en olycka, men annars var nästan hela släkten (mammas sida). Jag åt en grillmix, som bestod av oxfilé, fläskfilé och lamm, var jättegott och blev riktigt mätt. När man kom hem kollade jag och mina systrar på Abduction, den rekomenderar jag, den var oerhört spännande och bra. Imorgon/idag (fredag) kommer jag inte göra ett skit igen och på lördag, nyårsafton kommer jag vara hemma och ta det lugnt. Hoppas ni har haft en bra vecka iallafall!


     

Bjuder på en ful bild på mig, sedan på vad jag fått, plus en bild på två skumma typer som man kolla film med!     

Av Josefine Aronsson - 23 december 2011 11:00

Jag vaknade för en timme sedan, och dagen började väldigt bra. Jag fick mina pengar idag, så det känns skönt. Jag fick även reda på att jag klarade provet på småföretagande. Så nu har jag absolut inga rester, härligt.  Så nu hoppas jag att dagen fortsätter som den började, så att man får en bra dag. Idag är det även dagen innan julafton, det är ingen snö ute - blir det en julafton utan snö i år? Hoppas att det snöar senare under dagen och under natten så det blir lite snö iallafall. Jag tycker i normala fall inte om vintern, men det är väl mest för att jag är så frusen av mig och att jag är en person som föredrar värmen. Men i övrigt så längtar jag till imorgon, för då får jag äntligen iphone 4S och blir av med min gamla. Tack och lov för det!

Av Josefine Aronsson - 22 december 2011 10:30

Puh, lättnad! Jag gick till skolan för att kolla resultatet från matteprovet i tisdags. Jag hoppades på att klara det och samtidigt visste jag inte om jag vågade kolla hur det gick. Men jag blev godkänd, så blev otroligt lättad och glad. Är jättenöjd, för mitt mål var att få godkänt i kursen och jag lyckades med det. Nu är det bara att invänta den sista domen, småföretagande provet. Men jag borde ha klarat det iallafall tycker jag, för det kändes bra.


Nu tar jag det lite lugnt och gör ingenting tills jag ska åka och hämta syster vid 12 på marieberg och sen upp på stan vid 14.30 för att fika med Anna. 


Igår så köpte jag ett läder fodral för iphone 4S på tradera, så jag får nog den senast på måndag. Har dessutom äntligen bestämt mig för ett skal jag vill ha, efter ha haft beslutsångest och inte vetat vilket jag skulle välja. Kommer beställa det från USA,och den jag valt är på bilden nedan.



 

Av Josefine Aronsson - 21 december 2011 16:52

Nyss hemkommen efter ha vart på stan och fikat med Josse, det var väldigt trevligt. Jag har tidigare vart i väg och skrivit prov i småföretagande och det kändes faktiskt bra, för en gångs skull känner jag det, att det gick bra. Så nu hoppas jag på att ha klarat detta prov och jag tycker nästan att jag borde det. Så förhoppningsvis får jag reda på det på fredag och imorgon får vi reda på matteprovet och håller alla tummar jag har för att jag ska ha klarat det. Sedan om jag har klarat dessa två prov har jag inte direkt något att göra, får jullov och vänta in kursavslutningarna i januari. 

Av Josefine Aronsson - 20 december 2011 17:45

Ja, matteprovet kändes ju lite sådär. Tyckte inte om det provet, var svårt och satt rätt länge med det också. Men tillslut gav jag upp, jag kunde verkligen inte få ut mer än vad jag redan gjort. Jag hoppas bara att jag blir godkänd på det. Sedan gick jag och Anneli till Jensens Boefhouse eller hur det nu stavas för lunch, de var rätt snabba för en gångs skull, kanske för att det inte var så många där då men iallafall. Då vet man vilken tid man ska vara där om man ska äta där vill säga. Sedan satt man man och plugga i två timmar på City Akademin inför morgondagens prov. Hoppas det kommer att gå bra på provet då, men det kändes helt okej inför det när man gick från City Akademin iallafall. Det jag iallafall vet nu efter denna termin är att jag inte vill bli egen företagare. Det är alldeles för mycket att hålla reda på. Imorgon blir det Småföretagande prov, efter provet blir det att fika med Josse och sedan bara hem och ta det lugnt och vila upp mig lite.

Presentation


Heter Josefine, är 20 år och bor i Örebro.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards