thatssojossie

Alla inlägg under februari 2012

Av Josefine Aronsson - 29 februari 2012 23:45

Kollade på fotbollen mellan Sverige och Kroatien ikväll.

Jag tyckte Sverige gjorde väldigt bra ifrån sig under hela matchen.
Den första halvleken var kanon, det ända dåliga var

självmålet på grund av brist på kommunikation mellan

målvakt och back som hände precis i slutsekunderna i första halvlek.

Tur var att Sverige gjorde sitt andra mål snabbt in i andra halvlek,

och sedan var dem ändå bättre i andra halvlek också.

Sedan får Zlatan pluspoäng, för han var väldigt bra idag.


   

Av Josefine Aronsson - 29 februari 2012 19:30

Igår blev det en lunch på Java med Linda R, det var väldigt trevligt.
Var ju så länge sedan vi sågs. Och hennes lilla son var ursöt.

Sedan vid 13 så körde man intervjuträning på arbetsförmedlingen

och det gick bra, var ändå nervös fast det bara var träning.

Sedan på kvällen blev det en lång kvällspromenad med Josse, hade mycket

att prata om. Var jättetrevligt.


Idag har jag dock inte gjort så jättemycket, tog en promenad

med Anna vid halv 4 i det underbara vädret. Det var lika trevligt som alltid.

Snart blir det väl kvällsmat och ska även kolla fotbollsmatchen där

Sverige spelar, tror de mötte Kroatien om jag minns rätt.


Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen igen, ska vara där 9-12.

Sedan blir det väl hem och inte göra så mycket. Som vanligt typ.

Av Josefine Aronsson - 27 februari 2012 23:15

Tar det lite lugnt nu så här på kvällen och laddar upp lite inför imorgon.

Ska träffa Linda R vid 11 och det var ju ett halvår sedan sist.
Sedan vid 13 ska jag till Arbetsförmedlingen en liten stund

för att få lite intervjuträning, alltid bra. Sedan någon gång på kvällen

så ska jag träffa Josse, som också var länge sedan. 
Så blir något att göra imorgon iallafall, så det är skönt.


Jag skaffa nyss den där nya tidslinjen på facebook.

Hade tråkigt så tänkte varför inte. Kommer säkert att ångra mig sen.

Men  det är väl skitsamma, haha.

Av Josefine Aronsson - 27 februari 2012 16:45

Jag är fortfarande vid liv, har bara haft lite skriv torka ett tag.

Men nu kommer ett inlägg iallafall.


Förra måndagen fick jag reda på av Linda att stallet där hon jobbar behövde en till hästskötare. 

Varav hon rekommenderade mig och jag ringde följande dag, i tisdags förra veckan alltså.

Tack vare Linda fick jag jobbet på en gång istället för att provjobba en dag.

Det ligger nere i Landvetter så på söndag den 4e flyttar jag och på måndag den 5e börjar jag jobba.

Gick väldigt fort allting. Det är lite läskigt men samtidigt spännande.
Då och då får jag fjärilar i magen, det är lite nervöst. Kommer vara tufft i början också.

Men det kommer bli bra det här, och skönt att jag och Linda har varandra också.


Idag fyller min syster 19 år, så ska fira henne ikväll.

Av Josefine Aronsson - 19 februari 2012 00:49


<3

Av Josefine Aronsson - 16 februari 2012 20:00

Kom hem för en liten stund sedan efter att har tillbringat en lång dag i Uppsala. Var på jobbmässan där, dock på den utomlandsdelen. Kollade på Seminarier; Att jobba och bo i Norge, Spanien och Storbritannien, hann tyvärr inte med Frankrike. Sedan kolla man på seminariet om Braheskolan, en folkhögskola i Visingsö som samarbetar med folkhögskolor utomlands, som Frankrike, Spanien och Storbritannien. Det kände jag mig sugen på, att åka till Frankrike.  Där kommen man lära sig språket och välja någon aktivitet som exempelvis ridning eller dans, då man kommer läsa franska på förmiddagen och hålla på med aktiviteten på eftermiddagen. Så dit kommer jag söka och hoppas på att jag blir antagen. Sedan ska jag försöka söka lite till sommaren så länge. Kommer åtminstone söka till USA Campus som kolloledare och även skicka in en intresseanmälan för en flygplats i Norge. Men nu är det bara skönt att vara hemma igen, ska bara ta det lugnt resten av kvällen.

Av Josefine Aronsson - 14 februari 2012 21:45

Var iväg till Job Action Plan Europe i eftermiddag. De prata lite om i torsdags och sedan var det krångel med deras "datorer", man kunde ej komma in på hotmailen så man kunde komma åt sitt cv. De lyckades fixa det på något sätt, men jag bestämde mig för att fixa med mitt cv hemma, så kommer översätta det till engelska imorgon. Så jag kollade istället på lite länkar och så för organisationer osv till jobbmässan i Uppsala på torsdag, ska ju dit med gruppen. Ska lyssna på seminarie om att jobba och bo i Storbritannien och Norge. Frankrike hinner jag inte, då vi tydligen skulle åka hemåt när det seminariumet håller på, så får prata med de helt enkelt innan.  Kollade även in Scandinavian Institutes hemsida, där fick jag lite intresse av. De hade lite om kolloledare i USA och även för Australien också och det tyckte jag lät intressant så ska nog kanske prata med dem. Det gäller också bara att jag vågar. Men det ska nog gå, ska bara försöka fundera ut några frågor som man kan ta upp med dem och så. Är redan lite nervös, haha.

Presentation


Heter Josefine, är 20 år och bor i Örebro.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards