thatssojossie

Alla inlägg under januari 2012

Av Josefine Aronsson - 21 januari 2012 16:42

Jag uppdaterar inte så ofta längre, jag har varken ork eller lust till det nu för tiden. Så med tanke på det tänkte jag bara nämna att jag tar en paus och får se när jag orkar med det igen.


Så under tiden får ni ha det så bra!


Av Josefine Aronsson - 13 januari 2012 14:40

Det blev en fullspäckad förmiddag idag. Gick upp vid 7 i morse och det var tufft det, var inte roligt. Men sedan gick jag till avslutningen på Småföretagandet, knappt några som kom, vi var 3 stycken. Jag kollade även katologen för högskolan. Men sedan gick jag mot stan, köpte en ny Elizabeth Arden mineral foundation då min är i stort sett slut nu. Den foundationen höll länge, köpte den den 1a juli förra året. Dock använde jag den inte varje dag, men använde den ändå ofta, den är dryg så den är värd pengarna och jag tycker om den. Sedan blev det att besöka Nordea och Handelsbanken.


Sedan gick jag och skrev in mig på Arbetsförmedlingen igen, och det gick ovanligt snabbt. Behövde bara vänta i några minuter, skönt det. Blev inskriven och även anmält mig till Job Action Plan Europe, så jag kommer att bli kallad till information den 26 januari. Det är information och coachning osv. för jobba utomlands. Det vore faktiskt spännande att kunna jobba utomlands.


Sedan när jag väl kom hem sedan så la jag mig och sov i två timmar, det var skönt. Så nu är jag iallafall lite mer utvilad även om jag fortfarande är trött. Nu ska jag nog bara ta det lugnt.

Av Josefine Aronsson - 12 januari 2012 10:45

Denna dagen blir ju spännande, eller inte. Lär väl inte göra så mycket. Såg klart på säsong 3 av CSI igårkväll så väntar in den fjärde säsongen som är snart klar. Väntar fortfarande på att Criminal Minds ska komma ut hela säsongen och inte bara några avsnitt, även säsong 3 av Vampire Diaries. Men dem kommer väl, man får väl bara vänta lite. Men dagen kommer kännas rätt så seg. Somna sent då jag ej kunde sova och vakna tidigt, så blev inte till mycket sömn. Så ska kanske vila en stund lite senare under dagen om jag känner att det är värt det, det beror på då jag ska upp tidigt imorgon. Men får se hur jag gör. Ska på avslutning på Småföretagandet imorn och det börjar halv 9, måste ju komma upp då, på något sätt. Men hoppas iallafall vädret är bättre imorgon då jag kommer att promenera då det är äckligt nu, hatar regn, eller ja all nederbörd överhuvudtaget. Får hålla tummarna!

Av Josefine Aronsson - 11 januari 2012 15:45

I måndags fick jag ett sms från posten, jag fick äntligen åka och hämta min Harry Potter box på posten på Ica Krämaren efter dem tagit väldigt lång tid på att få fram mitt paket. Men jag är glad att den kom, hade annars ringt posten och frågat vad de håller på med annars. Men sedan jag hämtade boxen har jag kollat på en film per dag och jag har nyss kollat klart på Fången från Azkaban. Det är bra filmer det där, så det var det allt värt att köpa hela boxen.


I måndags var även jag och Fanny iväg och hälsade på mormor och morfar på en fika. Det var trevligt, med tanke på att jag ej sett dem sedan juldagen. Sedan när vi kom hem fick man börja städa rummet då man skjutit upp det, det är ju så tråkigt att städa. Fast det går tack och lov snabbt när man gör det.


Igår fick jag ett brev från Nordea, vilket var konstigt då jag har Handelsbanken. Men hade Nordea innan vi flytta till Örebro. Om jag fatta det rätt så hade jag tydligen pengar kvar där, så ska väl dit någon gång och föra över det till mitt konto. Lite skrattretande då man haft pengar där i ca 4 år utan att veta om det, haha.

Av Josefine Aronsson - 7 januari 2012 23:52

Igår åkte jag ned till Evelina och stannade där till idag. Vi hade mycket att prata om och det var trevligt och det var roligt att ses igen. Kom hem sedan igen vid kvart över fyra ungefär på eftermiddagen. La mig och sov nästan på en gång jag kom hem och vakna två timmar senare. Sedan kollade jag på Gladiatorerna som började idag efter 8 års frånvaro. Det är lite underhållning, sedan hämtade jag Kajsa och nu gör jag inte så mycket. Tar det lugnt bara, ska väl sätta på något CSI avsnitt kanske.

Av Josefine Aronsson - 6 januari 2012 00:15

Jag har inte bloggat på ett tag nu, har inte haft sådan stor ork till det, men ska försöka skärpa till mig och komma igång med bloggandet igen. Tänkte berätta lite hur dagarna sett ut från i lördags.


I lördags var det nyårsafton, gjorde inte så mycket då. Skjutsade Fanny och hennes kompis till lillån, sedan var man hemma och var social med gamla vänner till mamma och pappa. Det var trevligt, och skönt att ta det lugnt då jag anser att nyårsafton är rätt överskattat. Det jag tycker om med denna dag dock är att vi får en festlig måltid, och som många andra nyår blir det oxfilé, mums. Jag har en dyr smak på mat, då mina favoriträtter är oxfilé och entrecôte med potatisgratäng eller pommes. Sedan vill jag ha köttet blodigt, för det är då det är som saftigast och godast. Smaken försvinner ju mer man steker det. Till oxfilén serverade mamma och pappa risotto, men det ville inte jag ha så jag lagade eget som var potatisgratäng. Första gången jag lagade det också, det var rätt gott, inte som pappas, men första gången så och det blev bra, de andra tyckte om det iallafall. Hoppas jag iallafall så dem inte bara sa det. Men innan maten fick vi en drink, Strawberry Daquiri - gott! Till maten drack jag ett mousserat vin, som är smak av jordgubbar. Är inte en vinmänniska, men den var faktiskt god. Pappa och mamma köpte den till mig. Jättesnällt av dem.


I söndags fick jag gå upp tidigt då jag skulle upp och hämta Fanny för att skjutsa henne till tågstationen då hon skulle till Skåne. Idag kom även huvudvärken tillbaka så när jag kom hem gick jag och lade mig igen men lyckades inte direkt somna. Men låt i mörkret ett tag tills värktabletten började verka. Men gjorde inte så mycket under dagen.


I måndags var huvudvärken kvar, försvann när tabletterna började verka men kom direkt tillbaka när tabletterna gått ur. Så orkade inte göra något allts under dagen. Låg i soffan i stort sett hela dagen.


I tisdags åkte jag till stan och köpte födelsedagspresent till Kajsa, sedan på kvällen gick vi på bio. Vi hade tänkt först se på Johnny English eller Happy Feet 2, men dem gick bara 12.50 varje dag så det gick ju inte, allt annat var inte så intressant, Kajsa ville se Sherlock Holmes, men jag har ej sett ettan så kändes inte så kul att se på tvåan så tillslut såg vi på In Time med Justin Timberlake, Amanda Seyfried, Alex Pettifyr, och även Olivia Wilde var med på ett hörn. Jag hade inga förväntningar på den, tyckte den kändes lite annorlunda innan. Men den visade sig vara bättre än vad jag trodde, den var faktiskt bra och jag är nöjd med det biobesöket. Det var tur att de andra inte gick på kvällen. Vi satt i salong 6, bara 5 rader och salongen var rätt full ändå. Många fler som såg den än jag trodde då den hade premiär i oktober.


I onsdags fyllde Kajsa 15 år, på kvällen fick hon sina presenter och vi åt mat och fikade. Sedan kollade vi på The Voice Sverige som hade säsongspremiär.


I torsdags(Idag/Igår) åt jag lunch på la baguette med Anna. När jag kom hem sedan märkte jag att Harry Potter boxen inte har kommit idag som den borde ha gjort och blev irriterad. Köpte den lixom för en vecka sedan. De är sjukt sega, inte nog med det, det är röd dag imorgon. Så om inte boxen kommer på måndag så ska jag kontakta posten och fråga när jag får boxen. För det ska inte ta sådan lång tid som det har gjort. Gick reda på av en kompis, att hon köpte från cdon i måndags och fick det igår, och jag har inte fått mitt än så det är lagom irriterande. Men bara hoppas på måndag. Vid runt tio i sju på kvällen åkte jag till Hallsberg tågstation och hämta Fanny och hennes kompis för att skjutsa dem till club 700 i Örebro. Hämtade dem i Hallsberg bara för att de skulle hinna komma dit snabbare. Det gick snabbare att åka till Hallsberg än vad jag trodde, fick tom vänta i en kvart på dem och sedan kom dem dessutom i tid till club 700 när vi först trodde de skulle bli lite sena och jag hann dessutom hem till The Voice. Sedan har jag ej gjort något, tar det lugnt, kollar på något CSI avsnitt på säsong 3 och väntar på att man ska hämta Fanny.

Presentation


Heter Josefine, är 20 år och bor i Örebro.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards