thatssojossie

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Josefine Aronsson - 6 december 2012 23:45

För ett tag sedan så hade jag bestämt mig för att åka till Antibes via ESL! Jag skicka in en ansökan om 16 veckor och mina önskemål. Men sedan gick det helt fel. Tydligen hade dem missat att ta med högsäsongstillägget i pris offerten jag hade fått. Jag gjorde ju min ansökan via den och jag fick inte heller något i gengäld för att det blev ett fel som dem hade missat. Jag skulle förlora stort på det, till och med att sänka till 12 veckor skulle bli dyrare än det priset jag utgick från i min ansökan för 16 veckor. Så jag började titta runt på annat istället. Tillslut bestämde jag mig för att använda STS - Internationella språkskolor och åka till Nice istället. Så jag kontaktade dem och prata med dem och bad dem skicka lite prisuppgifter. Så för några veckor sedan ansökte jag dit och blev antagen. Så den 31 mars flyttar jag ned till Nice och den 22 juni flyttar jag hem igen. Själva kursen pågår från 1 april - 21 juni. Igår så bokade jag flygbiljetten till Nice via Norwegian, så nu är det igång och mer verkligt. Jag kommer att läsa därnere i 12 veckor, men jag kanske utökar längden om tillfälle skulle ges.


Det känns så otroligt spännande och jag längtar så tills det är dags. Det kommer vara en upplevelse och jag kommer lära mig massor. Inte bara språket som jag åker dit för.  Jag kommer äntligen ett steg i rätt riktning nu. Att äntligen få åka till Frankrike och bo där ett litet tag, och sedan lära mig språket ordentligt. Då kommer jag kunna ta mig vidare därifrån för att kunna på något sätt jobba med språk som jag vill göra.



   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heter Josefine, är 20 år och bor i Örebro.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards